hrono namirnice

Da li su dijete zdrave i treba li ih držati

Milan TeodorovicPosted by

Mnoge osobe, posebno žene, koje imaju problema sa viškom kilograma smatraju da su dijete idealan način da se istih i otarase, i to na što brži način, ukoliko je to moguće.

Međutim, da li su sve dijete zdrave i odgovaraju li svakom organizmu?

Da li su neophodne na putu ka boljem fizičkom izgledu? Razrešavamo ova pitanja dalje u tekstu. Takodje dosta dijeta možete pronaći u magazinu Minutzamene.com.

Šta dijeta zapravo predstavlja

Dijetom možemo nazvati određeni tretman promenjene ishrane, kratkoročno ili dugoročnije, sve u cilju da dovedemo svoju liniju do savršenosti.

Danas, pogotovo u sferi Interneta, možete pronaći zaista mnogo vrsti dijeta i sve su hvaljene i propagiraju se kao zdrave i pogodne za većinu ljudi. Ali da li je to zaista tako?

Najpre, morate biti svesni da vaše telo i organizam nisu isti niti isto funkionišu kao na primer organizam vaše prijateljice. I zato je vrlo moguće da dijeta koja je za nju predstavljala uspeh, za vas ne bude takva.

Takođe, razmislite i o ovome: ako želite da izgubite svega par kilograma, nije li bolje da možda samo smanjite količinu hrane tokom obroka i više se fizički aktivirate nego da “mučite” telo pravilima i rigorožnošću?

Dijeta može predstavljati dobar metod kada je neophodna borba protiv dosta viška kilograma, ali i tada se dobro raspitajte, posavetujte sa vašim lekarom  – koja bi vama dijeta najviše odgovarala.

Mi ćemo se potruditi da vas u nastavku upoznamo sa dobrim i lošim stranama dijete, kao i koje su to popularne, a koje baš i ne.

Razlozi gojaznosti

Nekada je potrebno znati uzrok problema da bi se poradilo na njegovom uklanjanju. Zato smo vam i mi pripremili nekoliko tipova gojaznosti, a za svaki postoje određeni saveti kako na to uticati.

Neaktivna gojaznost: dakle, ovde je u pitanju često sedenje, nekretanje, a kilogrami se uglavnom gomilaju u gornjem delu tela. Rešenje je logično: više šetnje, vežbi, promrdajte se malo. Dobro je za sveukupno zdravlje, ne samo za gubitak kilograma.

Uživanje u hrani: a možda ste vi samo hedonist koji uživa u hrani? U tom slučaju, vaši kilogrami se verovatno skupljaju oko struka i vi morate pripaziti na ishranu i ono što jedete – obavezno smanjite unos previše šećera, soli i masnoća.

Depresija: da, i ovo može biti uzročnik vašeg viška kilograma. U ovom slučaju, posebno trpe vaše noge i zadnjica. Smatra se da je depresija prisutnija kod žena i karakteriše je bezvoljno življenje. U ovom slučaju, problem nije fizičke nego psihičke prirode i potrudite se da izađete iz tog stanja mrzovoljnosti: družite se, šetajte, čitajte knjige, radite ili pravite nešto kreativno, pustite muziku kod kuće i zaigrajte, maštajte, smejte se, gledajte neke dobre komedije… Setite se da je život lep. Malo pomalo, vratićete se u ravnotežu i jedno će povući drugo: i vaši kilogrami će vremenom nestati.

Venska gojaznost: s obzirom da je ovde problem cirkulacija, ovo je više genetski problem nego životna navika. Salo se skuplja uglavnom oko trbuha, a smanjeni protok krvi u tom delu dovodi do usporavanja metabolizma i gojenja. Jedino rešenje u ovom slučaju vam je fizička aktivnost.

Aterogenska gojaznost: u pitanju je takođe genetika, a “strada” donji deo tela. Pogoršava se stanje ukoliko imate i loše životne navike i konzumirate cigarete, mnogo kafe, alkohol, nedovoljno spavate i malo se krećete. Jasno je onda šta treba da izmenite, zar ne?

Glutenska gojaznost: loša reakcija na gluten može dovesti do toga da se gojite u gornjem delu tela, do kukova. Češća je kod žena, a može se desiti tokom puberteta, trudnoća i menopauze.

E sada kada ste odredili uzrok vaše gojaznosti, jasno vam je koje navike treba promeniti. Ali šta raditi sa već nakupljenim viškom kilograma? Ukoliko je to mali broj, možete ga se osloboditi umerenom fizičkom aktivnošću. Ali ako je u pitanju ipak malo veći broj nagomilanih kilograma, odgovarajuća dijeta može biti dobro rešenje za vas.

Popularne dijete

Neke od trenutno popularnih, a bezbednih dijeta su danska dijeta, dijeta “izbaci večeru”, medicinska dijeta, hrono dijeta… Smatra se da su one uspešne, a ne ugrožavaju vam zdravlje.

Neke mogu biti dobre, ali ne za svaki organizam, kao što je to recimo pomorandža dijeta:

ona može trajati 14 ili 21 dan, pomoću nje se vrši detoksikacija organizma, ali nije pogodna za svaku osobu jer je rigorozna. Ne treba je započinjati ukoliko imate kiseline ili neke druge negativne reakcije na ovu voćku.

Ili na primer, dijeta sa jajima:

Međutim, postoje dijete koje su na “glasu”, a ipak, naučno i medicinski nije potvrđeno da su one zdrave za naš organizam.

Tako smo za vas sastavili spisak dijeta koje jesu popularne, ali su za izbegavanje:

  • dijeta po krvnim grupama – ona nema uporište u nauci, pa možete sebi napraviti zdravstvene probleme time što ćete izbaciti neke namirnice iz ishrane.
  • kupus dijeta – ne smatra se dobrom jer ima tzv. “jo-jo” efekat, odnosno, izgubljeni kilogrami se nakon prestanka dijete vraćaju.
  • suva dijeta – dozvoljen je unos od 500 kalorija dnevno, što može predstavljati šok za organizam koji je na primer navikao da unosi 1500 kalorija dnevno, pa može doći do negativnih reakcija.

Neki naučnici smatraju da su i limun dijeta, kao i tečna dijeta nepreporučljive, čak i opasne. Tečna jer se bazira samo na tečnoj ishrani, što nije dovoljno za čovečiji organizam, dok, kada je u pitanju limun dijeta – stručnjaci upozoravaju da se može dobiti čir.

Kako izabrati odgovarajuću dijetu za sebe

Prema nekim ispitivanjima, većina žena u proseku dva puta godišnje isproba neke dijete. U mnoštvu ponuđenih, nekada je zaista teško da izaberemo onu koja će nama najviše pomoći.

U prethodnom odeljku smo vam skrenuli pažnju na neke dijete koje su na dobrom glasu, ali i na one koje nisu baš preporučljive.

Mi vam za kraj predlažemo da, ukoliko nemate neki poremećaj ili nemate veliki problem sa kilogramima, samo smanjite unošenje hrane po obroku i povećate fizičku aktivnost.

Jedite manje, krećite se više. Trudite se da konzumirate više sirove, sveže hrane.

Ukoliko smatrate da vam je dijeta neophodna, odredite njeno trajanje u skladu sa izdržljivošću vašeg organizma (10, 14, 21 ili mesec dana).

Ukoliko primetite neke smetnje (vrtoglavicu, glavobolju, malaksalost, nesvesticu ili bol nekog organa), prekinite sa dijetom.

Ono što bi bilo najbolje jeste da se pre početka držanja dijete posavetujete sa nutricionistom, čak i oko odabira vrste dijete. Stručnjak će ipak bolje znati od vas, a cilj je svakako gubitak viška kilograma, a ne zdravlja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *