Posao od kuće, slika: https://pixabay.com

Kako uspešno raditi od kuće

Milan TeodorovicPosted by

Dok je u bliskoj prošlosti to bila velika nepoznanica, danas sve više i više svedočimo činjenici da se razni poslovi mogu obavljati iz udobnosti svoga doma. Iako se rad kod kuće može činiti primamljivim, sigurno je da kao i bilo koji drugi posao ima svoje prednosti i nedostatke.

Dobre strane su da posao možete obavljati u kućnoj odeći (nema troškova za radnu odeću), fleksibilno radno vreme, nema troškova prevoza, štedite vreme tokom putovanja, mogućnost vlastite organizacije posla (radite koliko želite i kada želite).

Međutim, bilo da vodite svoj biznis ili radite kod fleksibilnog poslodavca, da biste bili uspešni morate se pridržavati nekih pravila.

Definišite raspored i ciljeve

 Jedna od najvećih opasnosti za zaposlenike koji rade od kuće jeste činjenica da mogu postati previše ležerni i lako odgađati poslovne obaveze.

Ako se držite rasporeda, obavljaćete istu količinu posla koju bi odradili i u kancelariji. Odredite  svakodnevne, nedeljne i mesečne ciljeve i pridržavajte se toga. Ne dopustite si da previše zadataka ostavljate “za sutra”, jer vrlo brzo ćete se naći u nezavidnoj situaciji.

Odaberite svoj kancelarijski prostor

 Ako mislite raditi u dnevnom boravku ili u spavaćoj sobi na krevetu, to jednostavno neće ići. Osim što nije praktično, nećete imati osećaj da ste zaista nešto i napravili (što će verojatno biti blizu istini).

Odaberite prostor u kojem ćete zaista kreirati svoju malu kancelariju kako biste stvorili mesto u kojem će biti prisutna “radna atmosfera”.

Nabavite sav potreban pribor

 Nakon što ste odabrali mesto u kojemu ćete raditi, vreme je za opremanje kancelarijskog prostora. Iako živimo u svetu gde se većina poslova obavlja u digitalnom obliku, uredski materijal i pribor su i dalje neophodni za obradu bilo kakvog zadatka na poslu. Osim poboljšanja produktivnosti, osnovni pribor je nešto što svaki administrativni radnik mora imati.

Ako ste među onima koji tek planiraju pokrenuti svoj posao, pre nego krenete sa opremanjem, morate dobro razmisliti šta vam je prioritet za nabavu i rad, a šta bi se moglo nabaviti kasnije kada se posao uhoda. Nezavisno čime se bavite, vodite računa da u svojoj kancelariji imate svu potrebnu opremu, nameštaj, tehnologiju i pomagala kako bi vaš posao tekao glatko i bez dodatnog stresa.

Odredite si okvirno radno vreme

 Posao od kuće nije za svakog, ali većina ljudi može ga prilično dobro obavljati – ako se na to odluče. Otkrićete da su samodisciplina i pridržavanje zadanim ciljevima ovde ključan faktor. A možda shvatite i to da ste u obavljanju posla od kuće puno produktivniji.

Šta god bio slučaj, mogućnosti za rad od kuće ima zaista mnogo.

Sve što morate učiniti je otkriti: kakvu i koliku prednost takav način rada predstavlja vama.

Naučite se nositi sa mogućim nedostacima

 Kako više nema radnog mesta u klasičnom smislu reči, posao će vam uvek biti “pred nosom”, a vi ćete stalno imati osećaj da nešto morate raditi. S druge strane, dok na “pravom” radnom mestu pred kraj radnog vremena već polako gledate na sat i pokušavate dovršiti sav posao na vreme, posao od kuće krije zamku. Brzo ćete naučiti kako odgoditi za sutra ono što ste morali učiniti danas (zato dobro upamtite savet sa početka ovog članka). Ujedno, ako radite za fleksibilnog poslodavca, postoji opasnost da puno vašeg kvalitetno odrađenog posla prođe nezapaženo jer niste u kancelariji i nemate priliku skrenuti pažnju na svoje zasluge.

Na kraju, treba spomenuti i društveni život. Budući da ćete svaki dan biti kući, postoji mogućnost da se zatvorite u “svoja četiri zida”.

Baš zbog toga ne propuštajte prilike za druženja sa prijateljima ili radnim kolegama. Potaknite i organizujte zajednička druženja, team-building ili slično.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *