kafanska atmosfera

O izboru imena kafane

Photo credit: BeogradNocu.com

Namenjeno vlasnicima restorana koji žele da se povećaju vidljivost svog objekta. Da ostanete konkurentni morate da se oglašavajte.

Bez obzira na to kako vam posao ide, vaši konkurenti se stalno reklamiraju!

Ostali restorani, supermarketi i fast-food objekati ubacuju reklame u sandučiće, lepe oglase na oglasne table, dele letke prolaznicima.

Ako ne uspostavite prisutnost na tržištu, potrošači bi mogli pretpostaviti da nedostatak vašeg oglašavanja ukazuje na to da ste manje uspešni od svojih konkurenata, što znači da vaš restoran ima manje za ponuditi.

Preduslov je samo jedan, da imate dobru uslugu: ukusnu klopu, predusretljivo osoblje, fin ambijent i naravano cene u granicama pristojnosti.

Reklama uvećava promet

Oglašavanje je investicija. Ako investirate pametno – angažujete uglednu marketing agenciju koja vam napravi nekoliko radijskih reklama koje imaju svoju ciljnu grupu – možete očekivati povećanje prihoda.

Iznos koji ćete potrošiti na oglašavanje varira od kraja u kom poslujete i od vrste restorana/kafane. Mali restorani i porodični restorani po pravilu troše manje od pet posto svojih prihoda na oglašavanje. Luksuzni restorani će potrošiti više na oglašavanje i reklamu, jer moraju ostaviti dojam luksuza i kvaliteta.

Da bi se za njih čulo među bogatim svetom podrazumeva se: oglašavanje u high-tech medijima, korišćenje usluge PR agencija, davanje intervjua poznatom časopisu koji piše o restoranima i hrani i stalno reklamiranje poslovanja u udarnim terminima na televiziji.

 

Reklama donosi dobar ugled i restoranima…

Oglašavanje je odličan način da se čuje za vaš renomirani restoran ili kafanu. Na primer, pretpostavimo da su ciljna grupa nekog restorana u planinskom kraju (sa roštiljskim specijalitetima) – turisti. Najviše turista će privući oglas u turističkim časopisima i na turustičkim web portalima.

Nek to budu vesele i kreativne reklame koje ističu njegov šarm i udobnost. Ponekad nije loše hvaliti i preporučiti šefa kuhinje koji je (gle slučajnosti – radio na brodu i kuvao za Ajrtona Senu i Breda Pita).

U oba slučaja, oglašavanje povoljno utiče na ugled vašeg poslovanja i sigurno dovodi goste za sto vašeg uglednog restorana ili kafane!

Glavna stvar restorana je…

Ključna fraza je glavna stvar u reklami!

Početne reči su te koje brzo privlače pažnju onoga ko čita.

Dakle, šta treba da se nađe u glavnoj frazi?

Neka bude kratka, slatka i laka za pamćenje.

Recimo: Pojedite nešto dobro, a da zbog toga ne osećate krivicu!

Istaknite svoje prednosti i usmerite se na ciljnu grupu tokom izrade reklame. Ako vam se restoran ili kafana nalazi u mirnom i prijateljskom kraju, nek vaš oglas bude duhovit. Samo pazite da sadržaj u potpunosti uskladite sa onim što nudite.

Boje izazivaju emocije, to je odavno poznato, i boje šalju znakove potencijalnim gostima. Uglavnom je crvena ta koja budi apetit, ali i druge tople boje poput narandžaste, boja kajsije ili žuta boja uzbuđuju i izazivaju pozitivne reakcije i često se koriste na meniju i u reklami. Ako želite izbeći previše boje, crna i bela su dobre boje na posteru ili na meniju jer se međusobno nadopunjuju.

Ali, to što je potencijalni gost video reklamu za vaš restoran, ne znači da će ga i posetiti. Dajte neki razlog više: napravite promociju, specijalitete sredom, specijalne goste utorkom koji sviraju uživo…istaknite tu informaciju i na reklami i eto gostiju!

Umesto zaključka

Zabavite se u odabiru pravog imena vaše kafane. Smešna imena kao što su Soon fatt ili Burgatory, Vincent Van Doughnut, Wish You Were Beer, Kod dva panja, ili Kod pocepanih gaća 🙂 ne samo da će nasmejati goste i buduće korisnike nego će ih oni odmah zapamtiti! Tanka je linija između smešnog i neukusnog.

Naravno univerzalna imena uvek obećavaju, na primer Kafana Srbija, Gradska kafana:

Gradska Kafana

Napravite izbornu noć u kafani – neka svako od posetilaca i vaših prijatelja u šešir ubaci „svog kandidata“, potencijalni naziv kafane, a papirić izvlačite iz šešira!

Dobro razmislite pre nego što počnete da štampate logo sa imenom i svečano otvorite vaš ugostiteljski objekat uz vatromet!

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *