Prodajni magnet

Trikovi koje svako ko se bavi online prodajom treba da zna

Milan TeodorovicPosted by

Ne treba vam veća poseta sajta da biste imali više kupaca.

Da li ste znali da samo 3% posetilaca sajta postanu kupci? Šta se događa sa ostalim posetiocama, koji čine 97%? Nažalost, mnogi ne rade ništa u vezi sa ovim ogromnim procentom ljudi.

Umesto da saznate kako da privučete veći broj novih posetilaca, bolje je da se usmerite na ljude koji već redovno posećuju vaš sajt.

Na osnovu raznih istraživanja po internetu, a pre svega, na osnovu reči Brajana Daunarda, suosnivača ELIV8, firme koja pomaže preduzećima da ostvare maksimalan rast u digitalnom svetu, evo par saveta i trikova koje bi svako ko se bavi online marketingom trebalo da zna i koristi.

Poklonite „glavni magnet“ posetiocima

Vrlo važan prvi korak u povećanju broja kupaca je sledeći – pretvorite posetioce u pratioce. Najbolji, a možda i najlakši način, da to uradite jeste da posetiocima poklonite takozvani „glavni magnet“.

Šta je „glavni magnet“?

„Glavni magnet“ je bilo koja ponuda koju besplatno nudite posetiocima u zamenu za njihove kontaktne informacije. Prema podacima Quicksprout-a, šansa da ljudi kupe nešto od vas se povećava za čak 300 posto nakon što im ponudite „glavni magnet“.

Naravno, „glavni magnet“ treba pažljivo izabrati. On treba da ispunjava očekivanja posetilaca kako bi ih pretvorio u pratioce.

Koristite personalizovani sadržaj koji je prilagođen svakom posetiocu

Postoji veliki broj moćnih web alatki koje na vašem sajtu posetiocima mogu da ponude baš ono što žele na osnovu mesta iz kog su, sajtova koje su posećivali, istorije kupovine na internetu, itd.

Jedan od najboljih primera ove taktike svakako je gigant Amazon koji vrlo efektno personalizuje svaku posetu, u zavisnosti od interesovanja posetilaca. Oni posetiocima nude „custom“ predloge za kupovinu i „cros-sell“ prodaju. Svakom posetiocu sajta se prikazuje sadržaj koji je zasnovan na njegovim prethodnim kupovinama i proizvodima koje je pogledao.

Naime, više od 35% ostvarenih prodaja Amazona dolazi upravo od ovakvih personalizovanih prodajnih preporuka.

Pokušajte opet sa „hladnim“ posetiocima

Ne odustajte od „hladnih“ posetilaca koji su jednom posetili vaš sajt i videli „glavni magnet“, ali ipak nisu postali redovni posetioci ni pratioci – nisu se „upecali“. Da biste ih opet, istinski, privukli koristite visoko relevantne retargetovane reklame. Ponovo ciljajte na „hladne“ posetioce, s tim što je ovog puta veća šansa da ih pridobijete.

Pre nego što se upustite u ponovno pridobijanje, dobro je znati da „hladne“ posetioce treba usmeriti na drugu landing stranicu, različitu od one na kojoj su se već našli i sa koje su otišli prvi put.

Osmelite se na „Tripwire“ ponude

„Tripwire“ u svakodnevnom, neposlovnom značenju predstavlja žicu o koju se neko može saplesti. Iako u prvom trenutku može izgledati kao da ovaj izraz ima negativne konotacije, kada se koristi u digitalnom svetu ovaj izraz je zapravo pozitivan, jer ukazuje na to kako povećati prodaju.

Naime, „Tripwire“ ponude su one neodoljive ponude na sajtu koje ciljaju na ono što bi kupcima u nekom trenutku moglo da bude zanimljivo i korisno, ali istovremeno i ne preterano važno. Na primer, ukoliko se vaš sajt bavi prodajom okvira, odnosno ramova za naočare, onda bi „Tripwire“ ponude bile raznorazne krpice i sredstva za čišćenje stakala, kao i šarene i primamljive futrole za naočare.

Zašto su „Tripwire“ ponude važne?

Važne su jer je teško od nekog izvući novac prvi put, ali je drugi put neuporedivo lakše to uraditi.

Još informacija ovde:
– http://www.draganvaragic.com/blog/online-lead-menadzment-ii/.

Pitajte posetioce ono što žele

Kontaktne informacije često nisu dovoljne da posetioce pretvorite u pratioce. Dobro bi bilo sa budućim kupcima uspostaviti kontakt tako što ćete ih pitati ono što žele da ih pitate, a što je u vezi sa ponudom vašeg sajta.

Pitanje na koje posetioci treba da naletete na vašem sajtu, a koje će ih privući da na sajtu i ostanu u traganju za odgovorom je ovog tipa:

Da li vam je potrebna pomoć sa (onim što vaš sajt nudi)?

Automatski mejlovi koji rade posao dok vi spavate

 Kreiranje serije automatskih mejlova koji treba da odgovore na razne akcije koje čine posetioci i kupci vašeg sajta dokazano pozitivno utiče na prodaju. Na primer, unapred smišljeni automatski mejlovi mogu da stižu na mejl adresu posetiocima koji su krenuli da kupuju na vašem sajtu, a onda to nisu finalizovali. Mejl će ih podsetiti na postojanje vašeg sajta i na iskustvo koje su imali sa njim.

Takođe, nakon što posetilac izvrši kupovinu na vašem sajtu, na njegovu mejl adresu može da stigne mejl sa personalizovanom ponudama na osnovu onoga što je već kupio, čime se povećava šansa da kupovinu opet obavi.

Pravilna SEO optimizacija i remarketing

Odlična tehnika je SEO optimizacija, a nakon toga AdWords remarketing. Naime, potencijalne klijene dobijate preko SEO-a, a zatim ih jurite preko AdWords remarketinga. Tako višestruko povećavate konverzije, a pri tom ne rasipate budžet za reklamu, već trošite tamo gde treba.

O SEO optimizaciji i AdWordsu više pročitajte ovde:
– http://www.seoexpert.rs/seo-optimizacija.php
–  https://adwords-rs.googleblog.com/

Plaćeno oglašavanje vredi

Jedan od najbržih načina pridobijanja novih kupaca jeste da preko duštvenih mreža targetujete ljude uz pomoć „glavnog magneta“. Oglašavanje na društvenim mrežama vam omogućava da ciljate baš one buduće posetioce za koje je veća verovatnoća da će na vašem sajtu potrošiti svoj novac.

Pronalaženje ciljne publike je zahvaljujući društvenim mrežama lakše nego ikad i to treba iskoristiti.

Isprobajte makar jedan od ovih trikova, pa uporedite statistiku pre i posle.

Dodatna literatura:

http://samoobrazovanje.rs/kako-povecati-prodaju/

– http://finesa.edu.rs/umetnost-zakljucenja-prodaje/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *