applelogo

Apple broj 1 na listi top 20 svetskih logotipova

Jeste li se ikada zapitali, dok gledate neki poznati logo: koje je njegovo značenje i šta je inspirisalo dizajnera?

Na listi koja sledi nalazi se 19 logotipova koje skoro svakog dana vidimo oko nas, a možda ne znamo ništa o njima. Šta u stvari oni predstavljaju?

# 1. Apple

Jabuka na Apple logu predstavlja zabranjeno voće iz priče o „Drvetu Znanja“, po biblijskog legendi o stvaranju Adama i Eve. Upravo snaga brenda, koju simbolizuje logo, čini da polovni uređaji ovog brenda odlično drže cenu i kad se ne kupuju kao novi.

Svi uređaji, bilo lap topovi ili telefoni ovog brenda drže cenu, tj. postoje sajtovi za otkup mobilnih telefona, pa ukoliko želite da prodate stari model, a investirate u svoj novi iPhone, možete posao uraditi očas posla.

# 2. Toyota

Tri elipse na logu Toyote predstavljaju tri srca: srce korisnika, srce proizvoda i srce napretka na polju tehnologije.                                .

# 3. McDonald

Kao što verovatno znate, „M“ je početno slovo prezimena. Restoran su 1940. u San Bernardinu pokrenuli Ričard i Moris Mekdonald (Richard i Maurice McDonald ). Ali, postoji još jedno značenje znaka “M”. Tokom šezdesetih, Mekdonalds je hteo da promeni logo, ali njegov konsultant i psiholog Luis Českin (Louis Cheskin) je insistirao na tome da zlatni lukovi ostanu. U razgovoru za BBC-u Českin je navodno rekao, kako smatra da će korisnici nesvesno prepoznati logotip kao “simbol majčinskih grudi.“ Da li je to istina ili ne, ne znamo, ali njihov logo je jedan od najprepoznatljivijih u svetu.

# 4. Mobil

Važnost ovog znaka je u bojama. Kaže se da crvena predstavlja snagu, a plava boja predstavlja vernost i sigurnost koje nudi kompanija.

# 5. Pepsi

Stari Pepsi logo bio je aktivan do 2008. Novi logo je kompaniju Pepsi koštao milion dolara. Reklamni moto agencije Arnell Associates koja ga je dizajnirala, glasio je: „Neverovatna strategija dizajna„. Dizajneri kažu da su bili inspirisani filozofijom Da Vinčijevog koda, Feng Šui metodom, renesansom, teorijom relativiteta i mnogim drugim teorijama. Inače, novi logo mnogo podseća na logo kampanje Baraka Obame iz 2008. Slučajnost, pretpostavljam.

# 6. BMW

BMW je kompanija koja ima dugu istoriju u oblasti vazduhoplovstva, a što se loga tiče, ostali su verni svojim korenima. Plavo-bele sekvence predstavljaju propeler aviona sa oblacima koji proviruju iza njih. U stvari, BMW je tokom Drugog svetskog rata proizvodio motore za avione za nemačku vojsku.

 

# 7. FedEx

Ovaj logo je veoma kreativan. Ako malo bolje pogledate videćete strelicu između slova „E“ i „X“. Ona predstavlja filozofiju kompanije: uvek napred, gledamo prema budućnosti. Moram priznati da ovu strelicu nisam do sada primećivala!

# 8. Mercedes-Benz

Logo Mercedes-Benza je, po mišljenju poslovnih ljudi, jedan od najpouzdanijih. Tri zvezdice predstavljaju dominaciju u kvalitetu i stilu: na kopnu, moru i u vazduhu.

# 9. Google

Google logo je u početku imao četiri primarne boje jednu za drugom, a onda su ubacili jednu sekundarnu boju. I to namerno. Google je time želeo da pokaže da oni „ne igraju po pravilima“i  isto vreme postigli da simbol bude razigran i lepršav, a ne težak i robustan. I to samo korišćenjem jednostavnih slova i boja.

 

# 10. Adidas

Adidas logo izgleda kao planina načinjena od prugica poslaganih tako da predstavljaju prepreke koje treba savladati. U izvornom obliku logo je imao samo tri pruge i nije imao nikakvo značenje. Kasnije su zadržali tri pruge, koje su samo malo iskosili da liče na planinu.

# 11. NBC / Nacionalna emisiona mreža

Pitate se zašto „paun NBC“ ima tako mnogo boja? Zato što je tokom 50-ih, vlasnik NBC bio RCA (Radio Corporation of America), koji su tek počeli proizvodnju televizora u boji. RCA je imao nameru da ukaže svima (posebno onima koji još uvek gledaju crno-beli televizor) šta propuštaju, pa su zato dizajnirali tako šareni logo.

# 12. Audi

Običan i jednostavan logotip, zar ne? Pa i nije tako. Svaki od 4 kruga predstavlja jedno osnivačko preduzeće „Konzorcijuma Auto-Union“ (Auto-Union Consortium) davne 1932.  Kompanije su se zvale: DKW, Horch, Wanderer i Audi.

# 13. IBM

IBM (International Business Machines) je nesumnjivo stvorio jednu od najpoznatijih svetskih marki. Od svog osnivanja 1880, iz više razloga, ova firma je nekoliko puta menjala logo. IBM-ov logotip ima skrivenu poruku. Smatra se da su bele linije koje prolaze preko slova IBM simbol znaka jednakosti. Vodoravne pruge imaju nameru da istaknu „brzinu i dinamiku“.

# 14. Volkswagen

Na nemačkom jeziku reč „Volkswagen“’ ima značenje „narodni automobil („Volk“ – „narod“,    „Wagen“ – „auto“). Slova su stilizovana u krugu, iste debljine linije, kako bi zadržala čitljivost, jasnoću i ostavila dobar utisak. Sadašnji slogan kompanije – „Das Auto“ se takođe nalazi ispod amblema tj. logotipa.

# 15. Amazon

Možda ste mislili da strelica na logu liči na smajli, ali ona u stvari kaže: “od A do Z”. Amazon daje do znanja da poseduje veliki izbor artikala za prodaju – mi bismo rekli “od A do Š”!

# 16. Olimpijski prstenovi
Olimpijski simbol se sastoji od pet isprepletenih prstenova jednakih dimenzija (nekad u jednoj ili u pet) različitih boja koje su, s leva na desno, plave, žute, crne, zelene i crvene.

Olimpijski simbol izražava aktivnost olimpijskog pokreta i predstavlja jedinstvo pet kontinenata i susret sportista iz celog sveta na Olimpijskim igrama. Grešimo kad mislimo da svaka od boja odgovara određenom kontinentu! U stvari, kada je Pjer de Kuberten (Pierre de Coubertin) smislio prstenove 1913, ovih pet boja (u kombinaciji s belom pozadinom) predstavljale su boje zastava svih naroda sveta u to vreme, bez izuzetka.

#17. Cisco

Logo Cisca je poznat širom sveta po svojim elektromagnetnim talasima. Ovi talasi su u obliku mosta Golden Gejt. Čelnici kompanije su (prilikom osnivanja 1984. u San Francisku) odlučili da logo firme bude omaž rodnom gradu na koga su ponosni.

cisco

Ime Cisco se nalazi i u samom imenu grada San Franciska, zato reč ne počinje velikim slovom C, već su sva slova iste veličine.

# 18. Nike

Dizajner Kerolin Dejvis je još uvek bila student dizajna kada je smislila znak za Najki (Nike) patike. Za ispunjeni zadatak dobila je čitavih 35 dolara! Ovo može da bude pouka mladim dizajnerima – svaki početak težak – kasnije je Dejvis bila nagrađena, još kako!

Kada se posao razvio, ona je postala vlasnica 500 deonica kompanije Najki. Sam logo je nastao kao odgovor na jednostavnost loga Adidas. Znak je smišljen kako bi prikazao osećaj pokreta, da izgleda dobro na bočnoj strani obuće i da bude dovoljno jednostavan da bi uopšte mogao da se takmiči s logom Adidasa.

# 19. Paramount pictures
Paramount Pictures logo je smislio osnivač kompanije, Vilijam Vodsvort Hodkinson (William Wadsworth Hodkinson). Kažu da je logo skicirao na salveti i da je to skica planinskog vrha Ben Lomond (Ben Lomond Mountain). Originalni logo je bio okružen sa 24 zvezdice koje su doslovno predstavljale 24 filmske zvezde koje su tada radile za ovaj filmski studio.

# 20. Toblerone

Švajcarske Toblerone, poznate čokoladice u obliku trouglića, prve su mlečne čokolade sa bademom i medom. Logotip prikazuje sliku planine Materhorn (Matterhorn), simbol zemlje porekla čokoladice. Ipak, postoji nešto sakriveno u toj sličici. Ako se zagledate u bele planine Materhorna, videćete sliku medveda. Zašto medved? Zato što su Toblerone napravljene u Bernu, a simbol Berna je medved (koji se nalazi i na njegovoj zastavi).

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *