varta-akumulatori-md-auto-delovi

Kako voziti automobil da bi akumulator potrajao duže

Akumulator je jedan od bitnijih delova na samom automobilu bez koga sam automobil ne bi imao dovoljnu energiju za pokretanje i rad ostalih bitnih jedinica. Često vozači i zaborave na svoj akumulator i zanemaruju ga, bez razmišljanja o tome kako njegov kvar može biti nezgodan problem u velikom broju situacija.

Glavna uloga akumulatora je čuvanje električne energije za buduću upotrebu. Ta energija se stvara putem hemijske reakcije do koje dolazi kada se dve materije suprotnih vrednosti urone u elektrolit. Zatim tu energiju koriste razni potrošači unutar motora i samog vozila. Glavna osobina akumulatora je njegova sposobnost neprestanog punjenja i pražnjenja koja se naziva ciklična izdržljivost.

O akumulatorima postoji ogroman broj mitova koji kruže među vozačima koji uglavnom ne znaju kako da na najbolji mogući način sačuvaju svoj od propadanja i pražnjenja. Veliki broj mitova se tiče kupovine samog akumulatora kao i održavanja istog u ekstremnim vremenskim uslovima. Ono što je najbitnije je razumeti način funkcionisanja i što je više moguće redovno voditi računa o ispravnosti.

Proveravajte često nivo elektrolita(tečnosti) u akumulatoru

Provera tečnosti unutar ćelija akumulatora je nešto što veliki broj vozača nema običaj da radi. Potrebno je da tečnost prekriva ploče u potpunosti kako bi iskorišćenost akumulatora bila potpuna. Ova provera je jako jednostavna, ali ukoliko se ne osećate spremno za tako nešto definitivno potražite stručnu pomoć. Posetite svoj servis ili svratite u prvu prodavnicu auto delova i sigurno je da Vam baš oni mogu pomoći u ovome.

Ako ste spremni za proveru tečnosti u akumulatoru, sve što će Vam biti neophodno je jedan novčić i destilovana voda ukoliko je potrebno dopuniti ga. Prvo što je potrebno da se uradi je da se odvrnu čepovi ćelija. Zatim je bitno pogledati nivo tečnosti koji bi trebao da prelazi preko plastičnog graničnika koji ima oblik slova L. Ukoliko je nivo niži, neophodno je doliti destilovani vodu tako da pređe nivo graničnika.

Prilikom sipanja destilovane vode u ćelije akumulatora, budite oprezni i sipajte lagano sa male visine. Tečnost u akumulatoru je elektrolit koji je zapravo rastvor sumporne kiseline, pa ukoliko Vas poprska i dođe u dodir sa kožom to može biti jako opasno i bolno.

Proces provere tečnosti je nešto što je potrebno raditi češće, barem jednom mesečno, tokom zimskih meseci ili ako automobil ne vozite često.

Uvek kupujte akumulator koji ima tačnu potrebnu snagu za vaš model automobila

Čest je slučaj da ljudi kupuju akumulator većeg kapaciteta i na taj način misle da će rezerva snage biti veća i da će samim tim imati duži vek upotrebe. Ovaj potez je jednako loš kao i kupovina akumulatora manjeg kapaciteta od onog koji je potreban za vaš model automobila.

Deo koji je zadužen za punjenje akumulatora je alternator koji se razlikuje od modela automobila kao i od motora do motora. Iz tog razloga nikako ne mogu da napune akumulator koji ima veći kapacitet od onog za koji su napravljeni. To znači da se ciklus pražnjenja i dopunjavanja nikada ne može završiti do kraja i na taj način može doći do dubokog pražnjenja koje može biti pogubno za sam akumulator.

Zimi izbegavajte vožnje kraće od 15 minuta

Zimi prilikom niskih temperatura, dolazi do smanjenja kapaciteta samih akumulatora što je jedan od velikih problema. Zima je takođe period u kome se i povećava potrošnja struje zbog povećanog rada različitih uređaja unutar automobila. Tada rade grejači stakla, grejači sedišta, ventilatori a i samo pokretanje motora zahteva znantno više energije. To je poseban slučaj kod dizel motora koji imaju grejače koji povlače veliku energiju prilikom pokretanja motora.

Ovo je samo deo onoga što akumulator sa sobom nosi prilikom svog rada zimi, pa je potrebno ozbiljnije punjenje. Zato je zimi akumulatoru potrebno više vremena da se u svom procesu samopunjenja dopuni na dovoljan nivo. Ako izaćete u vožnju kraću od 15 minuta, verovatno da neće doći ni do kakvog punjenja i da će se kapacitet u tom trenutku dodatno smanjiti, a samim tim i povećati mogućnost potpunog pražnjenja prilikom sledećeg pokretanja motora.

Zato izbegavajte što je više moguće vožnje kraće od 15 minuta jer mogu uticati na životni vek samog akumulatora. Varta akumulatori kao i mnogi drugi na sebi imaju oznaku vezanu za kapacitet akumulatora, kao i struju hladnog starta. Struja hladnog starta označava onu struju koju koju akumulator mora da isporuči u trajanju od 10 sekundi na temperaturi od -18 stepeni Celzijusa.

Velika je istina da se redovnim održavanjem i pravilnom vožnjom može sprečiti problem koji može da izazove neispravan i ispražnjen akumulator. Zato proveravajte svoje akumulatore, najviše tokom letnjih meseci kada destilovana voda iz akumulatora dodatno može isparavati i na taj način produžite životni vek što je više moguće.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *