fotelja-soba

Šta smo naučili iz čuvenih reklama: „Kupujte iz svoje fotelje“?

Rečenica koju smo nebrojeno puta čuli u reklamama postala je zaštitni znak za promociju različitih proizvoda na televiziji i sastavni deo programa gotovo svih televizijskih kanala. Većina gledalaca je barem jednom pogledala sadržaj reklame i poželela da kupi kućni aparat, nameštaj, garderobu, preparat za mršavljenje, spravu za vežbanje ili neki drugi proizvod koji su videli na reklami.

U tome i jeste marketniški trik, jer sadržaj koji se toliko puta ponavlja svakog dana, koliko god nam se dopadao ili ne, privućiće našu pažnju barem na kratko i naterati nas da razmislimo o tome da li treba da kupimo proizvod. To i jeste cilj reklame, da nam se što više nudi i postepeno uvuče u podsvest, kako bismo na kraju kupili proizvod.

Ušteda vremena prilikom kupovine

Kupovina iz fotelje veoma je olakšala i ubrzala proces kupovine, jer bez mnogo truda možemo pronaći proizvod koji nam je neophodan. Nije potrebno da odlazimo do prodavnice i tražimo artikle po nepreglednim policama kako bismo kupili željeni proizvod, već jednim pozivom možemo da naručimo proizvod.

Prilikom kupovine iz fotelje, nije potrebno da dugo čekamo u redu za kupovinu, već je dovoljno da u dogovoru sa operaterom zakažemo dostavu proizvoda, što je veoma praktično za one koji su veoma zauzeti i nemaju vremena da dugo razgledaju prodavnice i traže odgovarajući proizvod.

Dobijamo sve informacije o proizvodu

Kupovina iz fotelje omogućuje da kupac sazna sve informacije o proizvodu koji želi da kupi, što je u prodavnicama daleko teže, jer se obično na deklaracijama nalazi kratak opis proizvoda, a ni prodavci nekada ne znaju sve o artiklima koji se nude ili nisu dostupni.

prodavnica-kupovina-torba

Takođe, prilikom kupovine iz fotelje uglavnom prethodno putem televizijske reklame možemo da saznamo koju sve namenu ima proizvod, kako deluje, kao i koja su prethodna iskustva potrošača u vezi sa proizvodom. Na ovaj način kupci mogu da imaju potpune informacije o artiklu koji žele da kupe, što u prodavnicama uglavnom nije moguće saznati.

Reklame na internetu

U poslednje vreme sve više proizvoda se reklamira putem interneta, ali te reklame se ne razlikuju previše od onih sa televizije. Suština je ista, napraviti reklamu koja se lako pamti,  i ponoviti je što više puta potencijalnom kupcu. Jedina razlika je u tome što se reklame više ne pojavljuju dok menjamo kanale, već dok pretražujemo internet stranice.

Danas je reklamiranje proizvoda putem interneta unosan posao, pa tako postoje veb sajtovi namenjeni za kupovinu i prodaju različitih proizvoda. Takođe, mnoge prodavnice omogućile su svojim potrošačima da proizvode mogu da poruče onlajn i tako veoma pojednostavile proces kupovine. Naime, internet korisnici mogu putem nekoliko klikova kupiti određeni proizvod iz bilo koje prodavnice u svetu.

Jedan od prvih i najpoznatijih sajtova za internet trgovinu je napravila američka kompanija Amazon, koja online potrošačima nudi knjige, DVD, softver, garderobu, hranu, elektroniku, kozmetičke proizvode, alate i mnoge druge proizvode. Danas broj ovakvih veb sajtova raste i gotovo da ne postoji stvar koju ne možete kupiti putem interneta, a reklame su pronašle svoj put do internet korisnika sa ciljem da povećaju svoju prodaju.

Efekat reklama na kupce

Ipak, bez obzira na internet eru u kojoj živimo, suština reklamiranja je ostala ista, vizuelni i tekstualni sadržaj koji se nudi potencijalnim potrošačima je napravljen tako da može lako da se zapamti i uđe u podsvest, a najvažnije je da se sadržaj što više puta ponovi korisniku.

Međutim, u poslednje vreme mnogi internet korisnici se žale, jer smatraju da reklame na internetu imaju zapravo suprotan efekat, jer zbog učestalog ponavljanja dolazi do prezasićenja, pa tako zapravo gube želju da kupe proizvod.

Ipak, čini se da će era reklamiranja još dugo trajati i imati udeo u prodaji proizvoda. Naime, još odavno je pronađen tajni recept kako privući pažnju potencijalnih kupaca, nuditi reklamu na mestima gde se potencijalni kupci kreću, upakovati je u zanimljiv sadržaj i naravno smisliti frazu ili rečenicu koja će se lako zapamtiti.

Kupovina iz fotelje pokazala se kao veoma praktična i pogodna za kupovinu, pa je tako danas veoma popularna u malo drugačijoj formi na internetu. Nekada vredi da pogledamo reklamu dok vrtimo televizijske kanale ili surfujemo internetom, jer možemo pronaći garderobu, elektroniku, knjige, hranu ili neki drugi proizvod koji nam se dopada.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *