slova-za-gugl-reklame

Google Ads saveti za optimizaciju konverzija

Google Ads je moćan alat za oglašavanje, usmeravanje saobraćaja na vašu web lokaciju i generisanje potencijalnih klijenata. Zasnovan je na Pay Per Click (PPC) sistemu, što znači da oni koji se oglašavaju plaćaju samo kada neko klikne na njihov oglas. To im omogućava da imaju veću kontrolu nad budžetom i da efikasno mere povrat uloženog novca “Return on Investment” (ROI) koje su dali za oglašavanje. Platforma nudi mogućnost različitog vida reklamiranja uključujući tekstualne oglase, slike i video zapise. 

Jedna od ključnih prednosti Google Ads-a je mogućnost praćenja i analize rezultata reklamne kampanje. Oglašivači mogu pratiti broj klikova, konverzija, troškova po konverziji, stopu klikova (CTR) i druge metrike kako bi unapredili svoju kampanju. Ove informacije im omogućavaju da optimizuju svoje kampanje, identifikuju najuspešnije strategije i poboljšaju povrat uloženih sredstava. 

Pretvaranje klikova u prodaju je krajnji cilj svake reklamne kampanje i postoji mnogo strategija koje možete primeniti kako biste povećali Google Ads stopu konverzije. U ovom članku pružamo nekoliko saveta kako da povećate stopu konverzije i da na najbolji način iskoristite budžet za oglašavanje.

#1 Napravite upečatljiv oglas

Danas se informacione tehnologije brzo razvijaju pa ako želite da se dopadnete kupcima morate posedovati znanje, ali i biti kreativni. Zato je pravljenje uverljivog i jedinstvenog oglasa suštinska komponenta svake uspešne reklamne kampanje. Vaš oglas treba da privuče pažnju, da bude koncizan i da ističe jedinstvene prednosti proizvoda i usluga koje nudite. Neophodno je da tekst oglasa bude napisan tako da je lako razumljiv i da poziva na akciju.

Upravo takav oglas će izdvojiti vašu ponudu od konkurencije pa će na taj način i broj klikova i konverzija biti veći. Imajte na umu da ljudi imaju ograničeno vreme pažnje, tako da je ključno da poruku koju šaljete prenesete brzo i efikasno.   

#2 Uskladite Google oglas sa odredišnim stranicama

Jednostavno, ako želite da Google oglas generiše najveći mogući broj klikova, morate ga uskladiti sa stranicom na kojoj će se prikazivati. Kada se oglas uskladi sa odredišnim stranicama, klikovi će imati značajan uticaj i poboljšati ocenu kvaliteta oglasa. Upravo je ocena kvaliteta prvi aspekt usklađivanja oglasa i ono što Google koristi da meri koliko su efikasne vaše PPC kampanje

Visoka ocena kvaliteta znači da je vaš oglas relevantan i ubedljiv. Što je još važnije, na taj način ćete povećati izloženost vašeg oglas, dovesti do boljeg pozicioniranja ali i smanjiti troškove oglašavanja. Na kraju, povećaće se i konverzija.

Ono što treba da uradite je da poruka koju prenosite putem Google oglasa bude dosledna sadržaju na odredišnoj stranici. Na primer, ako promovišete popust na sportsku obuću, osigurajte da ta ponuda bude jasno istaknuta i na odredišnoj stranici. Na taj način korisnici koji kliknu na oglas će biti direktno upućeni na stranicu sa sportskom opremom koja je na popustu i tako je verovatnoća kupovine maksimizirana. 

Postavite jasan poziv na akciju. Recimo da promovišete besplatan period za neku softversku uslugu. Onda bi tekst mogao glasiti “Isprobajte našu softversku uslugu besplatno” i postavite dugme sa natpisom “Započni besplatni probni period”.

pracenje-rezultata-kampanje

Takođe, jako je važna i brzina učitavanja. Na primer, ako promovišete putovanja i potencijalni klijent klikne na dugme on očekuje da vidi ponudu luksuznih hotela a odredišna stranica mora se brzo učitati kako bi zadržala njegovu pažnju. Ljudi se jako retko zadržavaju na stranicama koje se sporo učitavaju.

Isto tako, trebalo bi da imate konzistentan sadržaj. To znači da ako na primer koristite primarno plavu boju na vašoj Web stranici, u istim tonovima bi trebalo da bude i vaš oglas. Sličan dizajn je jedan od načina na koji korisnici lako prepoznaju da su stigli na pravo mesto. 

#3 Fokusirajte se na duže ključne reči

Kada pokrećete Google Ads kampanju, trebalo bi da obratite pažnju na ključne reči koje birate. U stvari, umesto da se fokusirate na kratke ključne reči, da biste optimizovali Google Ads, probajte sa frazama. Neka one budu duge 3 do 5 reči. Vaš KPI (key performance indicators) će biti bolji kada optimizujete svoju Google Ads kampanju sa ključnim frazama umesto rečima. To je zato što su one vođene namerom, konkretnije i manje konkurente. 

Sa dužim ključnim rečima imaćete i veću relevantnost između pretrage korisnika i vaše ponude. Na primer, umesto da ciljate opštu ključnu reč “cipele” možete se fokusirati na dužu frazu poput “muške kožne cipele na pertlanje” Time privlačite publiku koja je već konkretno zainteresovana za proizvod koji nudite. Na kraju, to povećava verovatnoću da će konverzija biti izvršena. 

Duže ključne reči često imaju manju konkurenciju u odnosu na opšte. Većina oglašivača se fokusira na popularne opšte ključne reči dok se duže fraze manje koriste. Samim tim imaćete i veće šanse da se istaknete u rezultatima pretrage i privučete ciljanu publiku. 

Takođe, moći ćete da preciznije ciljate. Upotrebom fraza a ne jedne reči možete se usredsrediti na određene karakteristike, potrebe ili rešenja koje vaš proizvod ili usluga pružaju.

Na kraju, imaćete i veću stopu konverzije. Kada vaš oglas odgovara tačnoj pretrazi korisnika, povećava se klikabilnost i verovatnoća da će kliknuti na njega. Kao rezultat toga, trošak po konverziji može biti manji nego kada upotrebljavate samo jednu ključnu reč.  

#4 Iskoristite mogućnost definisanja negativnih ključnih reči

Baš koliko su važni sadržaj i ključne fraze, toliko vam u optimizaciji oglasa mogu pomoći i negativne ključne reči. Negativne ključne reči su termini i fraze za pretragu koje želite da algoritam isključi kada je prikazivanje vašeg oglasa u pitanju. Kada neki korisnik unese određeni termin za pretragu koji uključuje i negativne ključne reči, vaš oglas neće ispunjavati uslove da mu se prikaže, pa se neće ni pojaviti. 

Definisanjem negativnih ključnih reči isključićete pretrage koje nisu relevantne za vaše proizvode i usluge koje nudite. Na taj način oglas neće biti prikazan korisnicima koji pretražuju određene termine a koji nisu u skladu sa vašom ponudom. Na primer, ako prodajete luksuzne satove možete definisati negativne fraze “jeftini satovi” ili “povoljni satovi” kako biste privukli samo relevantnu publiku. 

Takođe, smanjićete troškove. Na ovaj način možete uštedeti i do 50% vašeg budžeta za Google Ads kampanju. Kada definišete negativne ključne reči smanjuje se broj prikaza oglasa korisnicima koji nisu zainteresovani za vašu ponudu. To znači da ćete vaš budžet efikasnije koristiti.

Sa druge strane, kvalitet konverzije će biti daleko veći. Time povećavate šanse da posetilac izvrši željenu konverziju, poput kupovine ili popunjavanja nekog obrasca, na primer. Imaćete i bolju kontrolu nad prikazivanjem oglasa. Negativne ključne reči vam omogućavaju da se fokusirate samo na relevantne pretrage.

Evo jednog primera kako možete koristiti negativne ključne reči u Google Ads kampanji. Pretpostavimo da prodajete luksuzne muške cipele. Vaša lista negativnih ključnih reči bi mogla izgledati ovako.

  • jeftine cipele
  • popust na cipele
  • polovne cipele
  • ženske cipele
  • cipele na sniženju

#5 Pratite prave parametre vašeg uspeha

analitika-za-veb-sajtove

Svi vole kada vide dobre brojke koje pokazuju da je oglas uspeo. To će učiniti da se osećate srećnim i da sa zadovoljstvom predstavite rezultate klijentu ili nadređenima na sledećem sastanku. Ali šta nam zapravo pokazuju brojevi ili bolje rečeno šta je pravo merilo uspeha?

Da biste bili efikasni sa ograničenim budžetom moraćete da se fokusirate na pokazatelje koji su važni. Prestanite da merite uspeh na osnovu broja klikova i prikaza i umesto toga fokusirajte se na krajnje rezultate. Najvažniji pokazatelji su broj, cena i stopa konverzije kao i povraćaj troškova oglašavanja

Vaša kampanja definitivno neće biti uspešna ako ne ostvarujete konverzije ili ako su one preskupe. Ako imate e-trgovinu i ako je vaš ROAS (Return Of Ad Spend) prenizak, nećete biti profitabilni. 

#6 Iskoristite dodatne elemente (Leverage assets)

Postoje dodatni elementi koje mnogi PPC profesionalci koriste kako bi omogućili veće šanse za uspeh kampanje. Mnogi Google oglasi imaju samo naslov i kratak opis. Međutim, postoje i drugi bolje kreirani oglasi koji sadrže i navode dodatne informacije, kao što su veza do sajta ili broj telefona. 

Ovi dodatni elementi se nazivaju “assets” i mogu dosta pomoći u optimizaciji Google oglasa. Neki od njih mogu biti dodatak za pozive, lokaciju, vezu do sajta ili postavljanje cene. Sve to može dovesti do bolje optimizacije i veće konverzije oglasa. 

Optimizacija Google Ads kampanja i usklađivanje oglasa sa odredišnim stranicama su ključni faktori za postizanje dobre stope konverzije. Kroz jasnu poruku, relevantan sadržaj, pozive na akciju i konzistentan dizajn oglašivači mogu poboljšati korisničko iskustvo i povećati angažovanost korisnika i ostvariti veći broj konverzija. Na kraju, sve se to pretvori u veću finansijsku dobit što i je cilj svake marketinške kampanje. 

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *