koriscenje-alata-za-optimizaciju

Top SEO alati – pomoć za vrhunsku optimizaciju

U digitalnom dobu u kojem živimo, onlajn prisustvo je od suštinskog značaja za poslovni uspeh. Bilo da ste vlasnik firme ili marketinški stručnjak verovatno ste svesni važnosti visokog rangiranja u rezultatima pretrage na internet pretraživačima kao što je Google. A upravo je SEO (Search Engine Optimization) ključna stvar da bi ste se popeli visoko.

Kvalitetan i dobar SEO povećava saobraćaj, omogućava bolju vidljivost na internetu odnosno rangiranje u pretraživaču i naravno, pruža više šansi da brže prodate svoje proizvode ili usluge. Da bi se to postiglo, postoji više alata koji vam mogu pomoći  da shvatite kako Google vidi vaš sajt. Oni će vam omogućiti da ispravite eventualne propuste i da poboljšate rang i relevantnost. Predstavaljamo vam nekoliko popularnih SEO alata koje koristi jako veliki broj ljudi u oblasti marketinga i optimizacije sajtova.

#1 Ahrefs

Kada pokrenete Ahrefs dočekaće vas veliki broj alata koji vam u ogromnoj meri mogu pružiti pomoć kako biste postavili vaš sajt na vrh SERP-a. Unošenjem ključne reči ili fraze u Ahrefs dobićete brdo korisnih informacija poput onih o obimu pretrage ili na primer CPC-ju za uneti termin. Takođe, možete otkriti koje ključne reči koristi vaša konkurencija i koliko su uspešne. To će vam pomoći da pronađete najrelevantnije fraze za vaš sadržaj i da ga optimizujete kako bi privukli više organskog saobraćaja. 

Isto tako na primer, kroz opciju Rank Tracker možete pratiti rangiranje vaših ključnih reči na Google-u u realnom vremenu. Možete postaviti ciljeve za rangiranje i dobijati redovan izveštaj kako bi pratili napredak. 

Dalje, kroz opciju Site Explorer kada unesete domen vaše konkurencije možete dobiti širok spektar informacija o njihovoj veb stranici. Videćete koliko je autoritativan njihov sajt na osnovu određenih metrika ali i to koje su njihove najjače povratni linkovi. Takođe možete videti ko linkuje ka vašem sajtu i kako to utiče na vas. Ovo su samo neke od prednosti ovo odličnog SEO alata.

#2 Semrush

Semrush je sveobuhvatan SEO alat koji ima širok spektar funkcija za analizu ključnih reči, konkurencije i rangiranja. 

Kada su u pitanju ključne reči dobićete izveštaj o prosečnom mesečnom obimu pretrage, broju organskih i plaćenih rezultata, frazama koje je koristila konkurencija kao i predloge za ključne reči koje vi možete upotrebiti. 

seo-alati-i-struktura

Takođe Semrush nudi praćenje rangiranja reči i fraza na pretraživaču ali i izveštaj o najčešće korišćenim terminima konkurencije i njihovoj uspešnosti. Jednostavnim klikom na opcije Organic Research ili Competitors možete dobiti jako puno važnih i korisnih informacija. 

Isto tako opcija Backlinks izlistava spisak sajtova sa linkovima koji vode ka vašem što vam može pomoć u izgradnji kvalitetnih veza. Jedna od posebnih opcija je Brand Monitoring koja daje mogućnost da pratite određene brendove i ključne reči na društvenim mrežama i internetu. To vam može pomoći da pratite reputaciju vašeg brenda i eventualno reagujete na neke negativne komentare ili nedozvoljenu upotrebu imena vaše firme.

#3 Google Search Console

Besplatan Google-ov SEO alat Search Console vam omogućava uvid i izveštaje o prisustvu vašeg sajta u SERP-u. Sve što treba da uradite je da verifikujete svoju veb lokaciju upisivanjem koda i krenete u istraživanje ovog poznatog SEO alata.

Kao alat za SEO proveru, Search Console vam pomaže da razumete kako korisnici vide vašu internet prezentaciju. Uz pomoć Google Search Conolse moći ćete da saznate više o ključnim rečima po kojima se vaše veb stranice trenutno rangiraju. Moći ćete da identifikujete sve greške ali i da saznate koliko je zapravo vaš sajt prilagođen mobilnim uređajima. Jako važna opcija s obzirom da veliki broj ljudi za surfovanje internetom koristi pametni telefon. 

Takođe, možete videti koliko je vaših veb stranica u Google-ovom indeksu ali i pogledati rezultate metrika koje su vam najvažnije, poput broja prikaza, stopa učestalosti klikova ili prosečne pozicije. 

#4 Google Analytics

Još jedan Google-ov proizvod koji dolazi kao besplatan ali i kao premijum sa posebnim dodacima i funkcijama za koje ćete morati platiti. Odličan alat koji ako uparite sa Search Console možete dobiti sjajne rezultate. 

Ono što nudi Google Analytics je filtriranje vašeg referentnog saobraćaja. To znači da će vam softver pokazati saobraćaj ka sadržaju koji ima negativan uticaj na SEO. Možete upoređivati organski i neorganski saobraćaj interent prezentaciji i na taj način videti odakle dolaze vaši korisnici, a zatim optimizovati te kanale i dodatno povećati broj poseta. 

google-analitika

Ako se odlučite za Google Analytics moći ćete da dobijete izveštaj o sadržaju sajta kako biste odredili metriku angažovanja na svakoj od veb stranica. Imate i funkciju potpomognutih konverzija u opciji Multi-Channel Funnels. Na osnovu toga možete identifikovati koji od vaših kanala je doveo najviše konverzija i najveću vrednost vašem poslovanju.

#5 Google Keyword Planner 

Besplatan alat koji nudi nekoliko zaista korisnih funkcija za istraživanje i analizu ključnih reči. Kada ukucate pojam odnosno frazu relevantnu za vašu nišu dobićete podatke o prosečnom mesečnom broju pretraga za tražanu reč, ali i to kako je koristi konkurencija. Osim toga dobićete i predloge i ideje za neke nove ključne reči koje možda do tada niste uzimali u obzir. 

Još jedna jako dobra stvar je ta što možete filtrirati rezultate pretrage prema geografskom položaju, jeziku, vremenskom periodu ili nekom drugom parametru. To je dobar osnov da prilagodite svoju SEO strategiju. 

Osim što je poznat kao odličan alat za istraživanje ključnih reči Google Keyword Planner se puno koristi i u Google Ads kampanjama. Možete isplanirati i postaviti budžet, ciljati ključne reči i dobiti procene o mogućem obimu pretrage i očekivanom CTR-u (stopa klikova). 

#6 Majestic SEO

Prema rečima stručnjaka Majestic je jedan od najboljih marketinških SEO alata. Ima jako veliki broj funkcija i opcija. Neke od njih su jedinstvene poput Majestic Million koji vam omogućava da vidite najbolje rangiranih milion veb lokacija. Tu je i funkciju Site Explorer uz pomoć koje lako dobijete opšti pregled vašeg sajta kao i broj povratnih veza koje imate ka njemu. 

Upravo je ovo jedna od opcija koju vole ljudi koji rade marketing na mreži. Možete dodati veb lokaciju koja vas zanima i proveriti veze koje sa nje idu ka vama. Štaviše, ako dodate sajt vašeg klijenta i druge koji predstavljaju konkurenciju, moći ćete da uporedite različite SEO metrike. Neke od njih su referentni domeni, spoljašnje povratne veze ili saobraćaj. 

To će vam pomoći ne samo da razumete slabosti sajta vašeg novog klijenta nego ćete moći i da mu pokažete podatke sa trenutnim stanjem i stvarima na kojima bi trebalo poraditi i u krajnjem slučaju povećali prodaju. Takođe, Majestic funkcioniše i kao SEO alat za pretragu ključnih reči dok istovremeno može da poredi sajtove i prati vaš rang.

#7 Screaming Frog

Screaming Frog je još jedan odličan SEO alat na mreži. Neverovatno je koliko će vam vremena uštedeti jer neverovatno brzo analizira vaš veb sajt. Najveći broj stručnjaka kaže da Screaming Frog radi brže od svih ostalih SEO alata na mreži. Ljudi koji se bave optimizacijom sajtova smatraju da je najbolja funkcija u okviru ovog softverskog rešenja SEO Spider.

Kroz njega moći ćete da dobijete obaveštenje o dupliranim sadržajima, greškama koje treba ispraviti, lošim preusmeravanjima i oblastima gde možete uraditi poboljšanje kada je u pitanju link building. To praktično znači da ćete imati informacije o tome da li neka od stranica na sajtu prijavljuje grešku 404. Dobićete listu svih naslova sa H1 ili gde su naslovne oznake duplirane odnosno gde nedostaju meta opisi kao i to da li greškom neke stranice nisu indeksirane. 

Kako biste bili sigurni da ćete biti ispred konkurencije kada je u pitanju vaše ciljano tržište, trebali bi da se usresredite na povećanje vidljivosti u SERP-u (stranica sa rezultatima pretraživača). U te svrhe brojne kompanije su napravile vrhunske SEO alate koji vam mogu pomoći. Alati koje smo predstavili su odlični ali treba da znate da postoji još puno njih koji vam mogu pomoći u poslu kojim se bavite. 

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *