laptop na stolu

Lični brend i društvene mreže – ostavite najbolji prvi utisak

Poslednjih godina lični brend je postao važniji nego ikad, a sam proces brendiranja je na društvenim mrežama doživeo veliku popularnost. 

Društvene mreže stekle su ogroman broj korisnika i na taj način pojedincima stvorile priliku da globalnoj publici pokažu svoje veštine, stručnost i jedinstvene kvalitete. Međutim, sa ovom povećanom vidljivošću dolazi i potreba da se ostavi pozitivan prvi utisak koji se pamti.

Zato ćemo u ovom tekstu istražiti značaj ličnog brendiranja na platformama društvenih mreža i razgovarati o strategijama za stvaranje sjajnog prvog utiska.

Lični brend: šta podrazumeva brendiranje? 

Brend podrazumeva sve ono što drugi pričaju o vama dok vi niste prisutni, jedna je od definicija ovog pojma. 

Samim tim, procesom brendiranja je potrebno napraviti i primeniti strategiju koja najbolje promoviše vaše vrednosti, kako bi se o vašem brendu prčalo sa oduševljenjem. 

Lično brendiranje je proces stvaranja i upravljanja prepoznatljivom slikom koju stvarate oko sebe. To uključuje prikazivanje vaših specifičnih kvaliteta, stručnosti i vrednosti kako bi se uspostavio snažan lični identitet. Lični brend ide dalje od prisustva na internetu – on obuhvata način na koji se pojedinci predstavljaju, njihova profesionalna dostignuća i način na koji sarađuju sa drugima onlajn, ali i van mreže. 

Dakle, on podrazuma opis za sliku na Instagramu, kao i vašu komunikaciju sa publikom na mrežama i van njih. 

Radi se o definisanju toga ko ste, za šta se zalažete i koje vrednosti donosite drugima. Jak lični brend može vas razlikovati od konkurencije, privući profesionalne prilike i izgraditi poverenje i kredibilitet kod vaše ciljne publike. To je kontinuirano putovanje samootkrivanja, autentičnosti i dosledne komunikacije vašeg jedinstvenog ličnog brenda.

telefon u rukama

Kako napraviti svoj brend? 

Proces brendiranja će biti dobar jedino ako pre njegovog početka napravite jasnu strategiju. 

U nastavku teksta možete da pročitate neke od glavnih stavki koje kroz strategiju ličnog brendiranja treba da pređete, a uz pomoć kojih ćete svakako ostaviti odličan prvi utisak! 

#1 Definisanje i razumevanje svog brenda 

Pre nego što zakoračite u svet društvenih medija, ključno je da dobro razumete svoj brend. 

Kao što smo ranije naveli, on obuhvata vrednosti za koje se zalažete, kompetentnost koju posedujete, kao i konkretne veštine kojima možete pomoći drugima. Odvojite malo vremena da razmislite o svojim strastima, prednostima i iskustvima kako biste razvili jasnu i autentičnu strategiju brendiranja. 

Nakon toga, definišite svoje ciljeve, ciljnu publiku i poruku koju želite da prenesete svojim prisustvom na mreži. Razumevanje vašeg brenda poslužiće kao osnova za sve dalje akcije na socijalnim mrežama. 

Takođe, veoma je važno da razmotrite koje platforme društvenih mreža najviše odgovaraju vašoj online prezentaciji. To ćete odrediti na osnovu svoje ciljne publike. Iako su i dalje facebook, instagram i youtube najpogodniji za stvaranje ličnog brenda, druge mreže koje imaju veliku popularnost mogu više odgovarati vašoj publici. Zato dobro razmislite i odredite jednu ili nekoliko mreža na kojima ćete graditi svoj brend.

#2 Doslednost je veoma važna

Doslednost igra vitalnu ulogu u ličnom brendiranju. 

Neophodno je da ono što prikazujete, govorite i promovišete na mrežama bude u skladu sa onim što zaista govorite van mreža. Koristite istu sliku profila na različitim platformama, održavajte dosledan ton u svom sadržaju i održavajte svoje elemente brendiranja skladnim. 

Doslednost pomaže u stvaranju prepoznatljiv i pamtljivog ličnog brenda, olakšavajući ljudima da se povežu i sarađuju sa vama. Kada neko poseti vaše profile na društvenim mrežama, trebalo bi da može odmah da prepozna vas i vaš brend.

#3 Pisanje jasnog opisa profila ili biografije

Vaša biografija na društvenim mrežama služi kao kratak opis vašeg ličnog brenda. 

Napravite sažetu i ubedljivu biografiju koja efikasno predstavlja ko ste i šta nudite. Tokom pisanja koristite ključne reči i fraze relevantne za vašu stručnost i ciljnu publiku. Uključite mešavinu profesionalizma i ličnog pečata – potrebno je da ističući svoje jedinstvene kvalitete zadržite profesionalni ton. 

Vaša biografija bi posetiocima trebalo da pruži jasno razumevanje onoga što radite, koje vrednosti pružate i zašto bi trebalo da vas prate ili sarađuju sa vama.

#4 Stvaranje odgovarajućeg vizuelnog utiska

Vizuelni aspekt vašeg prisustva na društvenim mrežama može značajno uticati na prvi utisak koji ostavljate, ali i na to koliko će vas ljudi zapamtiti. 

Uvek objavljujte fotografije visokog kvaliteta, a imajte na umu da profilna slika treba da odražava vaš brend. Razmislite o angažovanju profesionalnog fotografa za profilnu sliku koja će u potpunosti prikazati vašu ličnost usklađenu sa identitetom vašeg brenda

Dosledno koristite boje, fontove i vizuelne elemente koji su u skladu sa brendom koji gradite. Kreirajte vizuelno privlačne objave koje će biti međusobno povezane, pa samim tim i privlačnije. Vizuelna prezentacija profila na društvenim mrežama treba da bude kohezivna i dosledna, jer na taj način ostavljate pozitivan i dugotrajan utisak na vašu publiku. 

selfi

#5 Kreiranje sadržaja koji promoviše vaš brend 

Objavljivanje korisnog i vrednog sadržaja je odličan način da se nametnete kao autoritet u svojoj oblasti i privučete lojalne pratioce. 

Kreirajte originalni sadržaj koji prikazuje vašu stručnost, bilo putem postova na blogu, video zapisa ili čak podkasta. Obezbedite korisne savete, uvide i smernice koje odgovaraju vašoj ciljnoj publici. Primera radi, ukoliko želite da gradite lični brend koji promoviše modu, neophodno je da često sa publikom delite modne savete i predloge za savršene odevne kombinacije. 

Pored toga, izaberite relevantan sadržaj iz pouzdanih izvora kome ćete dodati svoju jedinstvenu perspektivu. Deljenjem mešavine originalnog i postojećeg relevantnog sadržaja, možete se pozicionirati kao vredan resurs i izgraditi kredibilitet u svojoj industriji. Komunicirajte sa svojom publikom tako što ćete odgovarati na komentare i pitanja, negovati osećaj zajednice i graditi dobre odnose.

#6 Stalno prisustvo na društvenim mrežama 

Društvene mreže ne služe samo za sopstvenu promociju, one takođe grade značajne veze između vas i vaše publike. 

Zato je neophodno da se angažujte u komunikaciji sa svojom publikom, tako što ćete aktivno učestvovati u razgovorima, deliti uvide i nuditi pomoć. Odvojite vreme da odmah odgovorite na komentare i poruke, jer ovi mali detalji pokazuju vašu posvećenost izgradnji odnosa i pružanju korisnih informacija za pratioce.

Dovoljno angažovanje vam omogućava da pokažete svoju stručnost, uspostavite poverenje i izgradite jaku zajednicu. Ne zaboravite da budete iskreni i transparentni u svojim interakcijama, kao i da odgovarate sa poštovanjem, kako biste stvorili dobar utisak i imali efikasan brend menadžment. 

#7 Prikazivanje svojih veština i dostignuća 

Ukoliko na dobar način prikažete vaša dostignuća i uspehe relevantne za oblast oko koje gradite brend, možete ojačati vaše prisustvo na mrežama i uspostaviti kredibilitet. 

Delite svoja relevantna iskustva, nagrade i značajne projekte da biste pokazali svoju stručnost i pozitivan uticaj koji ste napravili. Veća je verovatnoća da će ljudi verovati i sarađivati sa nekim ko je postigao određene uspehe. Deleći svoja dostignuća, možete izgraditi poverenje sa svojom publikom i podstaći ih da vas vide kao pouzdan i vredan izvor. 

Međutim, imajte na umu da nikako ne treba da ispadnete egocentrični. Uspostavite ravnotežu između prikazivanja svojih dostignuća i pružanja vrednosti publici.

U eri ličnog brendiranja na društvenim mrežama, ostavljanje snažnog prvog utiska je ključno. 

Ako u potpunosti razumete svoj lični brend, dosledni ste u njegovom promovisanju, obraćate pažnju na vizuelnu prezentaciju i kreirate i organizujete vredan sadržaj za druge korisnike – možete ostaviti odličan utisak. 

Zapamtite, lično brendiranje je kontinuiran proces, pa je potrebno da se redovno preispitujete i usavršavate svoje prisustvo na mrežama kako biste bili sigurni da ono tačno predstavlja ko ste i šta imate da ponudite. 

Sa pravim strategijama i promišljenim pristupom, možete efikasno da iskoristite društvene mreže da kreirate lični brend koji rezonuje sa vašom ciljnom publikom i otvara vrata novim mogućnostima! 

Za još zanimljivih tekstova na različite teme iz našeg svakodnevnog života – pratite portal Big Bang!

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *