prikaz majstora koji radi selidbu

Kako organizovati selidbu u Novom Sadu?

Očekuje vas selidba u narednom periodu i znate da ćete kroz to morati da prođete? Onda se dobro pripremite jer selidbe mogu biti vrlo stresne. Bilo da ste sami ili sa porodicom, svaka selidba zahteva ozbiljnu organizaciju i operativnost.

Iako je za razliku od Beograda, gužva u saobraćaju u Novom Sadu daleko manja, ima više mesta za parking i ulice su prostranije i ravne, to samo za nijansu smanjuje napore koje je potrebno da uložimo u preseljenje. 

Razmislite dobro da li raspolažete sa dovoljno vremena i resursa za obavljanje selidbe i imajte u vidu da  i dobra agencija uz koju će preseljenje u Novom Sadu biti lakše može da bude sjajno rešenje. U nastavku teksta ćemo vam dati nekoliko korisnih saveta kako da organizujete selidbu i sprovedete je u delo, pa kad budete stekli utisak o obimu posla procenite sami.

Prvi korak je da pripremite prostor u koji ćete preneti stvari

Nekoliko početnih koraka morate sami preuzeti, bez obzira na to da li angažujete agenciju za selidbe ili se sami selite. Jedan od njih je priprema novog doma.

Idealno bi bilo da je stan u koji ćete se useliti potpuno čist i sređen, tako da čim se u njega ubaci nameštaj postane odmah useljiv. Ukoliko nije prvo ga dovedite u red.

Sa druge strane postoji i opcija da se useljavate u iznajmljen, već namešten stan, što je jednostavniji slučaj, kada je već sve sređeno, a vi samo treba da donesete lične stvari i da dekorišete svoj novi dom po vašem ukusu. U tom slučaju ćete se mnogo lakše organizovati i mnogo manje truda će trebati da se preselite.

prikaz praznog stana
prikaz praznog stana

Napravite spisak stvari koje želite da nosite

Ako vam se stvari nagomilavaju već duže vreme u stanu i nikako da ih se otarasite, žao vam je da bacite, a ne koristite ih skoro nikad, sad je vreme da napravite odluku. Mnogo je lakše pri selidbi se odreći stvari za koje smo čak možda i emotivno vezani, ali nam zaista ne trebaju i samo skupljaju prašinu. 

To mogu biti delovi nameštaja, kutije (koje mogu poslužiti za selidbu), garderoba itd. Jednostavno ih se rešite, prodajte, podelite prijateljima, ostavite pored kontejnera ili budite kreativni pa ih ipak iskoristite.

Sve ostale stvari kategorišite prema veličini, tipu, lomljivosti i nameni. Tako ćete olakšati organizaciju prebacivanja tih stvari u drugi stan, a naročito ćete olakšati pakovanje. 

Isplanirajte datum i vreme kada ćete se seliti

Ovo je od ključne važnosti ako se sami selite. Agencija za selidbe će to uraditi u bilo koje doba dana i godine, ali je za vas velika razlika da li ćete se seliti jednog lepog majskog jutra ili decembarske večeri. Hladnoća i vremenski uslovi mogu vam otežati selidbu, pa i oštetiti stvari. Smanjena vidljivost u večernjim satima, može otežati vožnju od tačke A do tačke B i generalno, kompletnu organizaciju.

Pratite vremensku prognozu i odaberite dan bez padavina, onda kada nemate mnogo drugih obaveza, jer uvek nešto može da iskrsne i da produži vreme potrebno za selidbu. 

Za nameštaj će vam trebati kombi

Ukoliko posedujete velike komade nameštaja, a nemate svoj kombi, moraćete da iznajmite jedan. Agencije za selidbe nude i tu vrstu usluge, a možete uz kombi dobiti i vozača, a sve to bi bio jedini trošak.

Kao što smo rekli, ako se useljavate u namešten stan, onda selidbu možete obaviti i automobilom, s tim što ćete verovatno morati nekoliko puta da se vratite po stvari. 

Potrebno je nekoliko snažnih ljudi

Ukoliko ne možete sami da prenesete sve stvari, trebaće vam neko. Prijatelji, braća, kumovi su dobrodošli da priskoče u pomoć. Međutim ako nema ko, bilo bi dobro da angažujete barem dvojicu snažnih radnika, koji će uraditi najveći deo fizičkog posla. 

Još bolje je da to budu ljudi koji se već bave tim poslom, jer verovali ili ne, za obavljanje većine fizičkih poslova je potreban mozak, nije sve u mišićima. Iskusni radnici selidbi će vam najefikasnije i najbezbednije preneti stvari iz stana u kombi, a zatim uz stepenište u novi stan.

Približava se i taj dan, sledi pakovanje stvari

Nameštaj bi bilo najbolje da zamotate barem celofanom ili čak pokrijete kartonom, a potom zamotate celofanom. Ogledala i ormare sa staklenim delovima naročito lepo zapakujte i obeležite tako da svi znaju da je u pitanju staklo.

Garderobu uglavnom možete pakovati u džakove, a većinu ostalih stvari u kutije. Sve kutije pakujte prema kategorizaciji koju ste obavili prethodno i obeležite sve džakove i kutije jer će vam pri raspakivanju to biti od velike pomoći.

Ako ste sve prethodno navedene stavke uzeli u obzir pri planiranju, sama selidba bi trebalo da bude znatno olakšana.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *